POLITICA DE RETUR

Prevederi generale

În ceea ce privește procedura de retur prevăzută în prezenta secțiune, societatea Dav Clima System S.R.L. este identificată sub denumirea de ”Furnizor” iar consumatorul este identificat sub denumirea de ”Client”.

Prezentele Condiții se completează cu prevederile OUG 34/2014, cu prevederile Legii 51/2003 cu privire la regimul juridic al contractelor la distanță, cu prevederile Legii nr. 365 din 7 iunie 2002 privind comerțul electronic și Directiva 97/7/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 20.05.1997 privind protecția consumatorilor cu privire la contractele la distanță.

Condițiile de retur aplicate de Furnizor diferă după cum produsele cumpărate de către Client sunt alimentare sau non-alimentare, în deplină conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Clientul nu are dreptul de a returna produsele alimentare, produsele asimilate sau asemănătoare produselor alimentare iar Furnizorul nu are obligația de a accepta o cerere de retur ce are ca obiect astfel de produse.

Prezentele Condiții se aplică în exclusivitate persoanelor fizice ce au calitatea de consumatori și nu persoanelor fizice sau juridice ce au calitatea de profesioniști.

Conform prevederilor OUG 34/2014, consumatorul este orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Profesioniștii nu au drepturile de retragere/retur prevăzute de prezentele Condiții, decât în situațiile excepționale în care Furnizorul decide astfel.

Conform prevederilor OUG 34/2014, profesionistul este orice persoană fizică sau juridică, publică sau privată, care acționează în cadrul activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale în legătură cu contractele care intră sub incidența OUG 34/2014, precum și orice persoană care acționează în același scop, în numele sau pe seama acesteia.

În mod excepțional, Furnizorul poate alege să accepte solicitarea de retur a unui profesionist, fără să fie condiționat însă în vreun fel în acest sens.

Toate costurile returului sunt suportate întotdeauna de către Client.

Clientul are posibilitatea să aleagă între restituirea sumei de bani achitate cu titlu de preț al produselor returnate și folosirea sumei de bani achitate cu titlu de preț al produselor returnate în vederea cumpărării altor produse din magazinul Furnizorului.

Termenele la care se face referire în prezenta secțiune se calculează în zile calendaristice. Dacă un termen exprimat în zile se calculează din momentul în care intervine un eveniment sau se realizează un act, ziua în cursul căreia a avut loc acest eveniment sau s-a realizat acest act nu se ia în seamă la calculul termenului. De asemenea, în cazul în care ultima zi a termenului este o zi nelucrătoare, Furnizorul are dreptul de a prelungi termenul până în următoarea zi lucrătoare.

Clientul se obligă să primească personal produsele comandate de la Furnizor, iar în cazul în care coletul ce cuprinde produsele este vizibil deteriorat, să refuze preluarea coletului și/sau să ceară transportatorului (curierului) pe loc întocmirea unui Proces-verbal prin care să se constate că coletul este deteriorat. Coletul deteriorat nu se va deschide pentru verificarea produselor.

Riscul pieirii sau al deteriorării bunurilor returnate în timpul transportului spre Furnizor este transferat Clientului în momentul livrării bunurilor către transportator (curier).

Termenul și procedura de solicitare a returului

Pentru produsele non-alimentare, Clientul are dreptul de a solicita returul fără a preciza motivele și fără a suporta penalități, în termen de 14 zile din ziua în care acesta a intrat în posesia produselor comandate.

Termenul de 14 zile curge:

  • Din ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a bunurilor, în cazul contractelor de vânzare;
  • În cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă bunuri multiple care vor fi livrate separat, ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun.

Pentru a solicita un retur, Clientul este invitat să urmeze următoarea procedură:

  1. Completați formularul de retur aflat în Secțiunea “Formular de retur”.
    • În spațiul “Comentariu”:
      • Precizați numărul comenzii din care doriți să returnați produse.
      • Precizați produsele pe care doriți să le returnați din comandă.
      • Completați cu un motiv de retur.
  2. Completați următoarele date:
    • În situația în care doriți returnarea banilor, menționați contul IBAN în care doriți returnarea banilor, numele complet al beneficiarului contului și denumirea băncii;
    • În situația în care doriți folosirea banilor pentru comenzi ulterioare în magazinul Furnizorului, specificați acest lucru în mod expres.
  3. Apăsați “Trimiteți”.
  4. Așteptați confirmarea. Acest mesaj reprezintă confirmarea faptului că solicitarea de retur a fost trimisă către Furnizor.
  5. Imediat după completarea formularului de retur, contactați o societate de curierat aleasă de dvs. și trimiteți produsele la adresa: Municipiul Timișoara, Strada GAVRIL MUSICESCU, Nr. 16, CAMERA 1, Scara B, Etaj 4, Ap. 20, Județ Timiș (Sediu social RAMONA CIOSICI ASR S.R.L.), cod postal: 300510, cu plata la expeditor și opțiunea de “Deschidere colet la livrare”.
  6. Aveți obligația legală de a vă asigura că produsele returnate ajung la Furnizor în termen de 14 zile de la momentul la care ați finalizat solicitarea de retur.
  7. Așteptați răspunsul Furnizorului în ceea ce privește solicitarea dumneavoastră de retur.

Soluționarea cererii

Odată ce produsele returnate ajung la Furnizor, solicitarea de retur va fi analizată în cel mai scurt timp posibil.

Furnizorul va verifica îndeplinirea Condițiilor de retur și va proceda la soluționarea cererii prin acceptarea sau respingerea acesteia.

Clientul va fi informat cu privire la soluția dată solicitării sale de retur prin intermediul datelor de contact din cuprinsul Comenzii inițiale.

În cazul în care produsele returnate nu îndeplinesc condițiile de retur, Furnizorul are dreptul să respingă solicitarea de retur. În această situație răspunsul Furnizorului va fi unul motivat, iar produsele vor fi expediate înapoi Clientului, prin intermediul unei societăți de curierat. Clientul este cel ce va suporta costurile acestui transport. Refuzul primirii coletului prin care produsele sunt expediate înapoi Clientului reprezintă renunțarea de către Client a oricărui drept asupra produselor, care se întorc în proprietatea Furnizorului.

În cazul în care produsele returnate nu îndeplinesc condițiile de retur, Furnizorul are dreptul să accepte solicitarea de retur însă în acest caz își rezervă dreptul de a scădea din valoarea produsului sumele necesare achitării transportului și/sau a recondiționării produselor pentru a fi aduse la starea inițială în care au fost expediate spre/recepționate de Client. Furnizorul va solicita acordul Clientului pentru realizarea returului în această modalitate, iar dacă Clientul refuză, cererea de retur va fi respinsă.

În cazul în care produsul returnat îndeplinește toate condițiile de retur, solicitarea de retur este acceptată iar suma de bani achitată cu titlu de preț al produsului returnat va fi rambursată Clientului în contul IBAN menționat de acesta în formularul de retur, în termen de maxim 14 zile de la momentul recepționării produselor de către Furnizor.

În cazul în care Clientul a solicitat folosirea sumei de bani achitate cu titlu de preț al produsului returnat pentru efectuarea de comenzi ulterioare din magazinul Furnizorului, termenul de 14 zile este redus la 5 zile, iar suma de bani va fi disponibilă în contul de client, identificat prin adresa de email din comanda inițială.

Condițiile de retur

Clientul are dreptul de a returna orice produs non-alimentar achiziționat din magazinul Furnizorului în termen de 14 zile de la intrarea în posesia fizică a produsului respectiv, fără a preciza motivele.

În orice situație de returnare a produselor, acestea trebuie să fie în aceeași stare în care au fost trimise Clientului, în ambalajul original (dacă este posibil), cu etichetele intacte și împreună cu toate documentele care l-au însoțit (factură, certificat de garanție etc.).

Produsele de lenjerie intimă (ex: chiloți, slipi, boxeri, tanga), costumele de baie (ex: slipi, bikini, tanga), șosetele și dresurile nu se pot returna.

Dacă produsele de returnat au fost însoțite de eventuale cadouri, trebuie returnate și acestea.

Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, produse care au fost purtate sau spălate.

Nu se acceptă returul pentru produsele ce prezintă urme de purtare sau consum, pentru produsele ce nu sunt însoțite de toate etichetele și ambalajele originale sau pentru produsele cărora le lipsesc accesorii.

Returul este acceptat dacă produsul returnat este în aceeași stare în care a fost livrat. Retururile ce au fost efectuate incomplet vor fi refuzate. Retururile parțiale sunt permise doar în cazul în care un client a achiziționat mai multe produse în cadrul aceleași comenzi.

Clientul va returna produsele doar prin intermediul unei societăți de curierat. Furnizorul nu acceptă retururi transmise prin intermediul Poștei Române.

În cazul în care Clientul are neclarități cu privire la procedura de retur și/sau Condițiile de retur, este rugat să contacteze Furnizorul înainte de a demara procedura de retur.